Tein reilu vuosi sitten täyskäännöksen elämäntavoissani kun kävin Ihana Elämä terveysanalyysissä. Analyysissä ilmeni että olin rapakunnossa ja että asialle pitää oikeasti tehdä jotain. Sille tielle jäivät gluteenipitoiset elintarvikkeet ja opin pitämään riisikakuista, niin ihan totta – pidän niistä.

Painoni lähti kuin itsestään tippumaan ja marraskuussa, vajaa vuosi sitten tein toisen suuren päätöksen jättää suurimman osan sokeripitoisista elintarvikkeista pois ruokavalioistani. Minä, joka olin todella perso makealle, jätin sokerin pois! Jos minä pystyn siihen, niin myös sinä. Inspiraation sokerin jättämiseen pois sain nähtyäni videopätkän sokerin vaikutuksesta vereen. Hiukseni nousivat päässäni pystyyn kun ajattelin mitä elimistölleni tein joka ikinen päivä. En syönyt suklaata tai karkkeja läheskään joka päivä, mutta maustetut jogurtit, riisivanukkaat ja tuoremehut sisältävät huikean paljon sokeria. Hedelmät sisältävät runsaasti sokeria.

Marraskuussa 2014 kärsin ensimmäistä kertaa ns kaamosväsymyksestä… tai ainakin luulin sen olevan sitä. Sokerin huomattavan vähentämisen jälkeen väsymys hävisi vaikka päivät lyhenivät ja pimenivät. Nyt syyskuussa 2015 on kiloja tippunut ainakin 12 ja olo vahva ja elinvoimainen.

Haluan olla inspiraationa ja tukena sinulle joka olet muuttamassa elämääsi terveellisempään suuntaan, ja voin vain toistaa itseäni. Jos minä pystyin siihen, niin pystyt myös sinä.

Elämäntapamuutokseen on useita askeleitadreamstimefree_236078, mutta näillä pääset jo alkuun:

  1. Katso totuutta silmiin niin että tiedät lähtötilanteen tarkasti
  2. Tee tavoite, joka on houkutteleva ja realistinen. Muista että tavoite joka on liian helppo on tehtävä, eikä tavoite. Näe itsesi perillä.
  3. Suunnittele välietapit. Mitä pitää tapahtua jotta tavoite toteutuu.
  4. Ota ensimmäinen askel.

Onnea matkaan!

Mainokset